BMW M Series
E30 M3
De M3 gebaseerd op de E30 3-serie uit 1986 was alleen verkrijgbaar in coupé- en cabrioletuitvoering. De E30 M3 maakte gebruik van de BMW S14 inline-4-motor. In 1988 werd het sportievere "Evolution" model geïntroduceerd. Deze had grotere wielen, dunner achter- en zijruitglas, lichtere kofferdeksel en extra achterspoiler. Later volgde een krachtiger en lichter "Sport Evolution" model, echter kende deze een beperkte productie van 600 stuks en 786 cabriolets.
E36 M3
De E36 M3 debuteerde in februari 1992. Het was het eerste M3 model aangedreven door een 2990cc S50 zescilindermotor, goed voor 210kW. Aanvankelijk alleen verkrijgbaar als coupé, introduceerde BMW in 1994 de M3 cabriolet- en station uitvoeringen. Ook in 1994 produceerde BMW in beperkte oplage de M3 GT. Alle GT's waren British Racing Green en hadden een 291 pk 3.0-liter motor. Eind 1995 werden de M3 coupé en sedan voorzien van de 3.2 L S50B32 Inline-zes-motor en uitgerust met nieuwe wielen en een 6-versnellingsbak. De cabriolet heeft deze wijzigingen pas in februari 1996 gekregen. Het E36-chassis M3 werd aangeprezen als een van de beste uit de jaren 90 in onafhankelijke tests van Car & Driver. Bekend om zijn goedaardige wegligging en balans, is de auto populair bij circuitracers en baanliefhebbers.
De meeste E36 M3's werden geproduceerd in de fabriek in Regensburg. Een klein aantal rechtsgestuurde M3's met lage compressie werd gebouwd in de Rosslyn fabriek van BMW in Pretoria, Zuid-Afrika. In totaal werden 46.525 coupés, 12.144 cabriolets en 12.603 sedans geproduceerd. De productie van de station stopte in december 1997, de coupé stopte eind 1998 en de cabriolet stopte in december 1999.
E28 M5
De eerste BMW E28 M5 maakte zijn debuut op de Amsterdam Motor Show in februari 1985. Het was het product van de vraag naar een auto met het laadvermogen van een sedan maar het uiterlijk van een sportwagen. Het gebruikte 535i-chassis had verschillende mechanische veranderingen. Voornamelijk de M88/3 motor die was afgeleid van de motor die in de M1 werd gebruikt. De auto's die in Amerika werden verkocht, waren uitgerust met een emissie vriendelijke variant van deze motor, de S38. Destijds was de E28 M5 de snelste sedan ter wereld. De eerste generatie M5 was handmatig gebouwd in Preussenstrasse/München voorafgaand aan de zomervakantie in 1986. Daarna werd de M5-productie verplaatst naar de Daimlerstrasse in Garching, waar de rest handmatig werd gebouwd. De Europese en Zuid-Afrikaanse M5 modellen maakten gebruik van de M88/3-motor. Noord-Amerikaanse modellen uit 1988 gebruikten de S38B35-motor, uitgerust met een katalysator.
E34 M5
De E34 M5 werd geproduceerd van september 1988 tot augustus 1995. De auto werd met de hand gebouwd bij BMW M GmbH in Garching, Duitsland en was gebaseerd op het E34-chassis geproduceerd in BMW's fabriek Dingolfing. Veranderingen aan de buitenkant van de standaard E34 waren unieke voor- en achterbumpers en zijwaartse rockerpanelen. De binnenkant kreeg specifieke M5 achter en shifterhoofdsteunen. In 1992 werd een linksgestuurde vijfdeurs Touring-versie geïntroduceerd. De E34 M5 Touring was de eerste wagen van BMW M Division, evenals de laatste handgebouwde M-auto.
BMW M-series kopen
Het vinden van een BMW die goed bij u past is prioriteit nummer één. De zoektocht naar uw droomauto begint vaak online. ERClassics heeft er alles aan gedaan om u beeld te kunnen geven van de auto’s, zo is iedere auto op onze eigen site voorzien van een fotorapportage, 360 graden beelden , een video en er is achtergrond informatie over de auto te vinden. Bekijkt u de auto toch liever fysiek? Dan kunt u een bezoek brengen aan onze showroom in Waalwijk, Nederland. Kijk op onze site voor de openingstijden.
Hoge kwaliteit BMW M-series bij E&R Classics
Alle auto’s die aangeboden worden door ons, waaronder dus de BMW E30, worden nagekeken op een lijst met 125 punten. Deze beoordeling wordt uitgevoerd door één van onze eigen monteurs. Het leveren van auto’s die verkeren in perfecte conditie is voor ERClassics van groot belang. De auto’s die door ons worden aangeboden zijn daarom van hoge kwaliteit. Wilt u meer informatie over onderhoud aan uw wagen of vraagt u zich af waar monteurs in oldtimerwerkplaatsen zich mee bezig houden klik dan hier.
inruilen of verkopen van uw BMW M-series
Bij ER Classics kunt u uiteraard terecht voor het kopen van een BMW E30, maar wij bieden ook de optie aan om uw huidige auto te verkopen of om deze in te ruilen. Wilt u meer informatie over het verkopen of inruilen van uw auto, dan kunt u contact opnemen met één van onze experts. U kunt uiteraard ook langskomen in onze showroom om de mogelijkheden te bespreken.
BMW M-series verkopen of inruilen?
Onderhoud aan een BMW M-series
Uiteraard heeft iedere auto onderhoud nodig, en het kan soms ook voorkomen dat er iets gerepareerd moet worden. Voor een BMW M-series is dat niet anders. Omdat u uw M-series graag in topconditie houdt, is een goede garage belangrijk. Elke garage kan u voorzien van onderhoud, maar soms heeft u net dat extra stukje specialisme nodig, dan kunt u er voor kiezen om uw BMW M-series naar een oldtimerwerkplaats te brengen waar ze zich richten op 1 merk of type auto. De monteurs werken dan vaak met dezelfde auto’s en hebben zich op die manier gespecialiseerd in onderhoud of reparaties aan die specifieke modellen.
ER Classics heeft de juiste BMW M-series voor u!
Wat zijn de voordelen om bij ER Classics een BMW M-series te kopen?
- Groot assortiment BMW M-series te koop
- Alle auto’s zijn door onze eigen werkplaats grondig gecontroleerd
- Eigen werkplaats met 20 monteurs
- Registratie en keuringen
- Wereldwijd transport tot aan de deur
- Hoogwaardige kwaliteit en service
- Inruilmogelijkheden
- Klanten beoordelen ons met een 8,9
Europa’s nummer 1 online classic car dealer
Wanneer u opzoek bent naar een een prachtige nieuwe BMW M-series dan wordt u bijgestaan door één van onze eigen experts. ERclassics is al sinds 2008 gespecialiseerd in de in- en verkoop van oldtimers en mag zich met recht Europa’s nummer 1 online classic car dealer noemen.