Bouwjaren
- 1948 Porsche 356
- 1948 Porsche 356 Pre-A
- 1948 Porsche 356 Pre-A Cabriolet
- 1948 Porsche 356 Pre-A Coupe
- 1949 Porsche 356
- 1949 Porsche 356 Pre-A
- 1949 Porsche 356 Pre-A Cabriolet
- 1949 Porsche 356 Pre-A Coupe
- 1950 Porsche 356
- 1950 Porsche 356 Pre-A
- 1950 Porsche 356 Pre-A Cabriolet
- 1950 Porsche 356 Pre-A Coupe
- 1951 Porsche 356
- 1951 Porsche 356 Pre-A
- 1951 Porsche 356 Pre-A Cabriolet
- 1951 Porsche 356 Pre-A Coupe
- 1952 Porsche 356
- 1952 Porsche 356 Pre-A
- 1952 Porsche 356 Pre-A Cabriolet
- 1952 Porsche 356 Pre-A Coupe
- 1953 Porsche 356
- 1953 Porsche 356 Pre-A
- 1953 Porsche 356 Pre-A Cabriolet
- 1953 Porsche 356 Pre-A Coupe
- 1954 Porsche 356
- 1954 Porsche 356 Pre-A
- 1954 Porsche 356 Pre-A Cabriolet
- 1954 Porsche 356 Pre-A Coupe
- 1955 Porsche 356 Pre-A
- 1955 Porsche 356 Pre-A Cabriolet
- 1955 Porsche 356 Pre-A Coupe
- 1956 Porsche 356
- 1957 Porsche 356
- 1958 Porsche 356
- 1959 Porsche 356
- 1960 Porsche 356
- 1962 Porsche 356
- 1963 Porsche 356
- 1964 Porsche 356
- 1964 Porsche 911
1964 Porsche 911
Na de introductie van de Porsche 911 in 1963 werd deze voortdurend verder ontwikkeld. Het is relatief eenvoudig om een vroege Porsche 911 te onderscheiden van de latere modellen, omdat de vroege modellen 4,5 inch stalen wielen hadden en de aangesloten belettering van de Porsche tekst op de motorkap. De vroege modellen uit de jaren 1965 en 1966 hadden tevens een met hout bekleed stuurwiel en een houten dashboard.
Wilt u een klassieke Porsche kopen?
Toen de auto werd aangekondigd in 1963 werd deze de Porsche 901 genoemd. Deze werd later 911 genoemd omdat Peugeot het 3-cijferige automodel met het nummer 0 in het midden auteursrechtelijk had beschermd. Als u overweegt om een 1964 Porsche 911 te kopen, dan zijn er een aantal stappen die u wilt doorlopen. Allereerst, het is zeer belangrijk om de auto grondig te controleren op roest. Het repareren van roest kan heel duur zijn, met name bij de verzinkte modellen. Enkele belangrijke gebieden om te controleren zijn onder meer de krikpunten en de torsiestaven, de naden en de randen van de deuren, de kofferbak en de motorkap, en de vloerplaten. Het is belangrijk om te weten of de kettingspanners zijn vervangen, want dit kan u namelijk veel geld besparen bij de restauratie of het onderhoud. Als u er klaar voor bent om te ontdekken welke Porsche 911 modellen er momenteel beschikbaar zijn, neem dan contact op met ER Classics.