Bouwjaren
- 1948 Porsche 356
- 1948 Porsche 356 Pre-A
- 1948 Porsche 356 Pre-A Cabriolet
- 1948 Porsche 356 Pre-A Coupe
- 1949 Porsche 356
- 1949 Porsche 356 Pre-A
- 1949 Porsche 356 Pre-A Cabriolet
- 1949 Porsche 356 Pre-A Coupe
- 1950 Porsche 356
- 1950 Porsche 356 Pre-A
- 1950 Porsche 356 Pre-A Cabriolet
- 1950 Porsche 356 Pre-A Coupe
- 1951 Porsche 356
- 1951 Porsche 356 Pre-A
- 1951 Porsche 356 Pre-A Cabriolet
- 1951 Porsche 356 Pre-A Coupe
- 1952 Porsche 356
- 1952 Porsche 356 Pre-A
- 1952 Porsche 356 Pre-A Cabriolet
- 1952 Porsche 356 Pre-A Coupe
- 1953 Porsche 356
- 1953 Porsche 356 Pre-A
- 1953 Porsche 356 Pre-A Cabriolet
- 1953 Porsche 356 Pre-A Coupe
- 1954 Porsche 356
- 1954 Porsche 356 Pre-A
- 1954 Porsche 356 Pre-A Cabriolet
- 1954 Porsche 356 Pre-A Coupe
- 1955 Porsche 356 Pre-A
- 1955 Porsche 356 Pre-A Cabriolet
- 1955 Porsche 356 Pre-A Coupe
- 1956 Porsche 356
- 1957 Porsche 356
- 1958 Porsche 356
- 1959 Porsche 356
- 1960 Porsche 356
- 1962 Porsche 356
- 1963 Porsche 356
- 1964 Porsche 356
- 1964 Porsche 911
1953 Porsche 356 Pre-A Cabriolet
De Porsche 356 werd voor het eerst geïntroduceerd met 50 handgemaakte aluminium carrosserie modellen en deze werden geproduceerd tussen 1948 en 1949. In 1950 werd de Porsche 356 vrijgegeven voor het publiek. In de 15 jaar daarna produceerde de Duitse autofabrikant meer dan 76.000 stuks van de 356. Aanvankelijk was de 356 beschikbaar als Coupé en Cabriolet, de Cabriolet modellen waren populair door het open uiterlijk. Als u erover nadenkt om een 1953 Porsche 356 Pre-A Cabriolet te kopen, dan staat het team van ER Classics voor u klaar om u te helpen bij het zoeken naar de 356 die aan al uw wensen voldoet.
Wilt u een klassieke Porsche kopen?
Een van de beste tips die ER Classics u kan geven met betrekking tot de 1953 Porsche 356 Pre-A Cabriolet is dat u zich eerst moet richten op de staat van de carroserie en daarna op de mechanica. In het algemeen heeft de mechanica van deze Porsches de tand des tijds doorstaan en is het ook niet al te moeilijk om aan de mechanica te werken. Daarentegen is roest wel een boosdoener. Bepaalde gebieden met roest zijn eenvoudiger te repareren dan andere, de carrosserie panelen zijn vaak erg moeilijk om te repareren. Als u op zoek bent naar een volledig gerestaureerde Porsche 356, dan is het belangrijk om deze te controleren op tekenen van roest reparatie. Verder is het ook belangrijk om te vragen of er een documentatie bij de auto aanwezig is.