Bouwjaren
- 1955 Mercedes Benz 190SL
- 1956 Mercedes Benz 190SL
- 1957 Mercedes Benz 190SL
- 1958 Mercedes Benz 190SL
- 1958 Mercedes Benz 220SE Ponton
- 1959 Mercedes Benz 190SL
- 1959 Mercedes Benz 220SE Ponton
- 1960 Mercedes Benz 190SL
- 1960 Mercedes Benz 220SE Ponton
- 1960 Mercedes Benz 220SE Cabriolet
- 1961 Mercedes Benz 190SL
- 1961 Mercedes Benz 220SE
- 1962 Mercedes Benz 190SL
- 1962 Mercedes Benz 220SE W111
- 1962 Mercedes Benz 220SEb Cabriolet
- 1963 Mercedes Benz 190SL
- 1963 Mercedes Benz 230SL
- 1963 Mercedes Benz 220SE 111
- 1963 Mercedes Benz 220SEb Cabriolet
- 1964 Mercedes Benz 230SL
- 1964 Mercedes Benz 220SE 111
- 1964 Mercedes Benz 220SEb Cabriolet
- 1965 Mercedes Benz 230SL
- 1966 Mercedes Benz 230SL
- 1967 Mercedes Benz 230SL
- 1967 Mercedes Benz 250SL
- 1968 Mercedes Benz 250SL
- 1968 Mercedes Benz 280SL
- 1969 Mercedes Benz 280SL
- 1970 Mercedes Benz 280SL
- 1971 Mercedes Benz 280SL
1970 Mercedes Benz 280SL
Toen de Mercedes Benz igenieurs een opvolger voor de populaire 300SL Gullwing aan het ontwikkelen waren, werd de Mercedes Benz 280SL geboren. Het nieuwe SL design, dat intern de W113 werd genoemd, was eigentijds, comfortabel en ruim voor die tijd. In 1970 zijn er 7.935 stuks van de Mercedes Benz 280SL geproduceerd. De 280SL was beschikbaar in zowel de tweedeurs roadster als de tweedeurs coupe en was groter, breder en zwaarder dan zijn voorganger er was de perfecte auto voor degenen die op zoek waren naar rijcomfort, wegligging en een stevige constructie. Kopers van een 280SL hadden keuze uit verschillende motoren, waaronder een V8 met een cilinderinhoud van 3,5 of 4,51 liter. Verder was er ook de mogelijkheid om voor een 6-cilinder motor te kiezen met een cilinderinhoud van 2.8 L. De meeste modellen hadden een automatische transmissie met een motor die beschikte over een brandstofinjectie. De 1970 Mercedes Benz 280SL had een topsnelheid van 121 MPH.
Wilt u een klassieke Mercedes kopen?
De 1970 Mercedes Benz 280SL evenals het 1969 model hadden verschillende veranderingen en updates ten opzichte van de eerste 280SL uit 1968. Deze veranderingen bestonden onder andere uit de verplaatsing van het typeplaatje van het schutbord naar de deurstijl, de grove isolatie van het schutbord werd vervangen door een glad materiaal en de hard top handvatten aan de voorzijde werden van elkaar gescheiden. De zakken aan de deur werden sindsdien van een elastisch materiaal gemaakt en de rubberen matten die de vloer bedekten werden vervangen door synthetisch tapijt.