Bouwjaren
- 1955 Mercedes Benz 190SL
- 1956 Mercedes Benz 190SL
- 1957 Mercedes Benz 190SL
- 1958 Mercedes Benz 190SL
- 1958 Mercedes Benz 220SE Ponton
- 1959 Mercedes Benz 190SL
- 1959 Mercedes Benz 220SE Ponton
- 1960 Mercedes Benz 190SL
- 1960 Mercedes Benz 220SE Ponton
- 1960 Mercedes Benz 220SE Cabriolet
- 1961 Mercedes Benz 190SL
- 1961 Mercedes Benz 220SE
- 1962 Mercedes Benz 190SL
- 1962 Mercedes Benz 220SE W111
- 1962 Mercedes Benz 220SEb Cabriolet
- 1963 Mercedes Benz 190SL
- 1963 Mercedes Benz 230SL
- 1963 Mercedes Benz 220SE 111
- 1963 Mercedes Benz 220SEb Cabriolet
- 1964 Mercedes Benz 230SL
- 1964 Mercedes Benz 220SE 111
- 1964 Mercedes Benz 220SEb Cabriolet
- 1965 Mercedes Benz 230SL
- 1966 Mercedes Benz 230SL
- 1967 Mercedes Benz 230SL
- 1967 Mercedes Benz 250SL
- 1968 Mercedes Benz 250SL
- 1968 Mercedes Benz 280SL
- 1969 Mercedes Benz 280SL
- 1970 Mercedes Benz 280SL
- 1971 Mercedes Benz 280SL
1962 Mercedes Benz 190SL
Maximilian Edwin Hoffman, de grootste importeur van Mercedes Benz in de Verenigde Staten in de jaren 50, erkende in 1953 de race successen van de Mercedes SL en drong erop aan dat er van deze successen gebruikt zou moeten worden gemaakt om een plek binnen de Amerikaanse markt te veroveren. Hij heeft geen middel onbeproefd gelaten om de bestuursleden in Stuttgart ervan te overtuigen om de 190SL in productie te nemen. Hoffman had een reputatie voor Europese auto's in de Verenigde Staten opgebouwd, hij had dit bereikt door bij inkopers verschillende merken te introduceren zoals Alfa Romeo, Austin-Healey, Jaguar, Porsche en Volkswagen.
Wilt u een klassieke Mercedes kopen?
De 1962 Mercedes Benz 190SL was de perfecte touring sportwagen voor degenen die de 300SL niet konden veroorloven, maar die het klassieke uiterlijk en het exeptionele vakmanschap van het merk Mercedes Benz niet konden weerstaan. Vandaag de dag is de 1962 Mercedes 190SL nog steeds een van de meest gewilde klassieke auto's van Mercedes Benz naast de 300SL Gullwing. ER Classics raadt u aan om grondige inspectie te doen bij iedere 1962 Mercedes roadster waarin u geïnteresseerd bent. Als koper zou u extra aandachtig moeten controleren op de voor roest gevoelige plekken, de carrosserie en de chroom onderdelen, en de algehele mechanische staat als u overweegt om een restauratie project te kopen omdat de kosten van restauratie van deze onderdelen vaak erg duur is. We kunnen kopers ook helpen met het zoeken naar een volledig gerestaureerde 1962 Mercedes Benz 190SL.
Er zijn slechts 2.246 eenheden van de 1962 Mercedes 190SL geproduceerd waarvan er ca. 772 aan de Verenigde Staten verkocht waren en de andere 1.468 waren niet-Amerikaanse modellen. Zeldzaamheid speelt een grote rol bij het zoeken van een 190SL, omdat er geschat wordt dat er vandaag de dag nog maar de helft over is van het totaal aantal geproduceerde eenheden van de 190SL gedurende bijna een decennium.