Bouwjaren
- 1955 Mercedes Benz 190SL
- 1956 Mercedes Benz 190SL
- 1957 Mercedes Benz 190SL
- 1958 Mercedes Benz 190SL
- 1958 Mercedes Benz 220SE Ponton
- 1959 Mercedes Benz 190SL
- 1959 Mercedes Benz 220SE Ponton
- 1960 Mercedes Benz 190SL
- 1960 Mercedes Benz 220SE Ponton
- 1960 Mercedes Benz 220SE Cabriolet
- 1961 Mercedes Benz 190SL
- 1961 Mercedes Benz 220SE
- 1962 Mercedes Benz 190SL
- 1962 Mercedes Benz 220SE W111
- 1962 Mercedes Benz 220SEb Cabriolet
- 1963 Mercedes Benz 190SL
- 1963 Mercedes Benz 230SL
- 1963 Mercedes Benz 220SE 111
- 1963 Mercedes Benz 220SEb Cabriolet
- 1964 Mercedes Benz 230SL
- 1964 Mercedes Benz 220SE 111
- 1964 Mercedes Benz 220SEb Cabriolet
- 1965 Mercedes Benz 230SL
- 1966 Mercedes Benz 230SL
- 1967 Mercedes Benz 230SL
- 1967 Mercedes Benz 250SL
- 1968 Mercedes Benz 250SL
- 1968 Mercedes Benz 280SL
- 1969 Mercedes Benz 280SL
- 1970 Mercedes Benz 280SL
- 1971 Mercedes Benz 280SL
1955 Mercedes Benz 190SL
De Mercedes Benz 190SL is zeer gewild bij verzamelaars van klassieke auto's en ze zijn ook redelijk betaalbaar. De 190SL werd geproduceerd van 1955 tot 1963 en werd geprezen voor zijn prestaties op de weg en het circuit, maar ook voor zijn prachtige ontwerp en vakmanschap. De 1955 Mercedes Benz 190SL was beschibaar als coupe met afneembare hard top en als roadster met een cabriokap. Hoewel de auto dezelfde wielbasis had als de Mercedes 300SL, had de Mercedes Benz 190SL ook een paar componenten van de 180 Saloon.
Wilt u een klassieke Mercedes kopen?
Er zijn verschillende wijzigingen aan de 190SL aangebracht tussen de onthulling van het prototype bij de NY Motor Show en het begin van de productie in 1955. De eerste uni-body Mercedes had een stalen chassis met een aluminium motorkap, kofferklep en dashboard. Ondanks deze aluminium onderdelen woog de auto toch bijna 2.600 pond. Er zijn veel veranderingen in de productie aangebracht tijdens de ontwikkeling van de 1955 Mercedes Benz 190SL zoals wijzigingen aan het dashboard, de bedieningshendel van de koppeling was aangepast en de pijp van de bezinetank inlaat werd recht afgesneden. Bij de coupé werd de boog bij het achterwiel uitgerust met sierlijsten en de interieur deurpanelen werden vastgemaakt met klemmen in plaats van schroeven. Dit zijn enkele van de indicatoren die nodig zijn om vast te stellen dat het gaat om een originele 1955 190SL. Als u meer wilt weten over de Mercedes Benz 190SL, dan staat het team van ER Classics voor u klaar om u te helpen. Neem vandaag nog contact met ons op om meer over de 190SL te leren en om te verkennen welke klassieke auto's er beschikbaar zijn.