Bouwjaren
- 1953 Austin-Healey 100-4
- 1954 Austin-Healey 100-4
- 1955 Austin-Healey 100-4
- 1956 Austin-Healey 100-4
- 1956 Austin-Healey 100-6
- 1957 Austin-Healey 100-6
- 1958 Austin-Healey 100-6
- 1959 Austin-Healey 100-6
- 1959 Austin-Healey 3000
- 1960 Austin-Healey 3000
- 1961 Austin-Healey 3000
- 1962 Austin-Healey 3000
- 1963 Austin-Healey 3000
- 1964 Austin-Healey 3000
- 1965 Austin-Healey 3000
1956 Austin-Healey 100-6
In 1956 werd de 100-4 vervangen door de 100-6. De 1956 Austin-Healey had een langere wielbasis, meer ruimte in de cabine en 2+2 zitplaatsen. Er werden ook kleine wijzigingen aan de voorbumpers aangebracht. De 100-6 had ook een nieuwe voorruit die op een vaste positie geplaatst was. Om kosten te besparen en zo de Austin-Healey in de goedkopere klasse te houden, hadden deze modellen schijfwielen en geen overdrive. Spaakwielen en overdrive waren beschikbaar als optie. De 1956 Austin-Healey 100-6 was met zijn 2.6 liter motor met 102 PK meer dan 13% krachtiger dan de 100-4. Hoewel het er goed uitzag op papier woog de 100-6 bijna 300 pond zwaarder, en dus was deze zelfs langzamer dan de 100-4. Dit werd gecorrigeerd in 1957 toen de motor een nieuwe kop kreeg en deze verhoogde de compressie, waardoor de motor 117 PK zou leveren.
Wilt u een klassieke Austin-Healey kopen?
Er zijn ongeveer 7.053 stuks van de vroege Austin-Healey 100-6 modellen geproduceerd tussen 1956 en 1957, en deze worden beschouwd als de BN4 modellen. Als u erover nadenkt om een 1956 Austin-Healey 100-6 te kopen, dan bent u bij ons aan het juiste adres. ER Classics is een klassieke auto specialist en is gevestigd in Waalwijk, Nederland. Het team van ER Classics kan u niet alleen helpen met het vinden van de door u gewenste Austin-Healey 100-6, maar ze bieden u ook tips voor bij het kopen van een 100-6. Allereerst, hoewel de 1956 100-6 veel negatieve publiciteit kreeg, zijn de gebreken vandaag de dag gemakkelijk te verhelpen. Sommige nieuwe eigenaren hebben de voorkeur om de originele kop te behouden, omdat het een origineel onderdeel is en dat het geen invloed heeft op de schoonheid van de Austin-Healey 100-6. Aan de andere kant, sommige geven de voorkeur om te upgraden naar de nieuwe kop die werd geïntroduceerd in 1957. Als u overweegt om een 1956 100-6 te kopen, dan is het goed om aan de eigenaar te vragen of deze upgrade aan de auto is gedaan. De 1956 Austin-Healey 100-6 had een paar belangrijke bijdragen geleverd aan de Healey's door de jaren heen. Het is niet alleen de auto die de Austin-Healey 100-4 verving, maar deze auto heeft ook de weg vrijgemaakt voor de latere 3000 modellen.